A prije toga, zašto organizirati učenje?

Jedna od temeljnih stvari u radu Logos učiteljice je izrada organizacijskog rasporeda s učenicima. Svakog učenika potičemo da upiše datume ispitivanja u školi za čitav mjesec te da s obzirom na izvanškolske aktivnosti i redovite školske obveze naprave tjedni i dnevni plan učenja.

Možda neki od vas sada misle: „Pa da, kako bi drugačije uopće mogli početi učiti“. Ali, oni „neorganizirani“ među vama znaju kako to nije nešto što dođe prirodno i što je svima prvi korak prije obavljanja posla ili učenja. Od učenika s kojima radimo često čujemo „Imam to u glavi, zašto bih pisao“, ili „Bolje da sam tih 15 minuta potrošila na učenje“ ili jednostavno „Ja sam takva, neorganizirana sam, raspored mi stvara pritisak“. Jednako često čujemo i „A sutra je ispit iz grčkog? Zaboravila sam“ ili „Imam za odgovarati dvije cjeline iz povijesti, to ću sutra na Logosu“. Objasniti da je nemoguće u 90 minuta naučiti gradivo dvije cjeline za željenu ocjenu i pobiti njihova čvrsta uvjerenja da je organizacijski raspored čisto gubljenje vremena ili ograničavanje može biti pravi izazov. U nastavku teksta nudimo tri razloga zašto organizirati učenje:

1. Određivanje prioriteta i predviđanje problema. Kada otvorimo mjesečni plan, upišemo ispite i vidimo da imamo 3 ispita i lektiru za dva tjedna i da to ne možemo stići uz glazbenu školu, postavljamo si pitanje: Što mi je najbitnije? Mogu li sada učiti manje geografiju i više se potruditi oko hrvatskog jer mi je ocjena između 4 i 5? Za matematiku mi treba najviše vremena pa ću to početi raditi danas malo po malo.
Osim toga, kada u rasporedu uočimo takvu pretrpanost u jednom tjednu, možemo predvidjeti problem i djelovati na vrijeme. „Što bih mogla napraviti sada kako bih stigla na natjecanje i rođendan? Postoji li nešto što bih mogla otkazati ili odgoditi? Danas ću umjesto TV-a pročitati 20 stranica više lektire“

2. Usmjeravanje. Dobar plan funkcionira kao google maps. Poznajemo cilj: usvojiti potrebna znanja. Koliko nam je vremena potrebno da stignemo do cilja? Koji su mogući zastoji i prepreke na putu do cilja? Postoje li prečice? I najbitnije, ako se izgubimo na tom putu, pogledom na kartu se vraćamo koračanju prema cilju, ne gubimo vrijeme na lutanja, pokušaje i pogreške uzaludnih skretanja i slijepih ulica i pitanja „ a što da sad učim“ i „hoću li imati dovoljno vremena“?

3. Ušteda vremena. Jednostavno i istinito. Dobro izrađen plan štedi vrijeme. Najbolji primjer možda je kada zaboravite da imate ispit i krenete učiti dan prije. Dobijete 1 iako ste učili pa onda morate učiti i za ispravak. Ili, ne dobijete ocjenu koju želite i na kraju godine ponavljate to gradivo kako biste popravili uspjeh.