logos-uciteljica-teaser-mnozionicarTablicu množenja davno smo naučili i sada bez poteškoća u milisekundi možemo odgovoriti koliko je tri puta devet, sedam puta sedam, a zahvaljujući tome možemo napamet pomnožiti i veće brojeve i brzo izračunati koliko dan ima minuta ili koliko jaja je potrebno ispeći za doručak ako će svaki član obitelji pojesti dva, ili koliko nam je godišnja plaća…
Ali sjećamo li se kako smo naučili tablicu množenja?

Naizgled se čini kako je to nešto što sjednemo i naučimo, zadajemo niz zadataka na papiru ili ponavljamo u glavi dok konačno bez greške ne uspijemo pomnožiti sve brojeve od jedan do deset. Nakon takvog ponavljanja, zadovoljstvo zbog uspjeha u učenju mogu nadvladati zamor i dosada.

Kako onda učiniti učenje tablice množenja zanimljivijim? Igra Množioničar može Vam pomoći u tome. Radi se o jednostavnoj memory igri: potrebno je upariti dva ista umnoška. Igra se u deset krugova: najprije se riješavaju brojevi pomnoženi s jedan, zatim s dva i tako sve do deset. Ali na kartama u Množioničaru ne nalaze se samo napisani brojevi. Na svakoj kartici napisana je i kratka pjesmica. Npr. 9*3=27 i pjesmica Oh, ubode me komarac, tko ne zna rezultat – magarac! Zadatak svakog igrača je na glas pročitati sve što piše na kartici. Zašto takvo pravilo? Jednostavno, kako bismo lakše zapamtili umnožak! Radi se o jednoj od mnemotehnika koja se zove rima i ritam. Sigurno ste primijetili da je pri učenju napamet lakše naučiti pjesmice koje se rimuju. Uistinu, lakše se pamte podaci koji se rimuju i koji se ritmično čitaju od onih koji se čitaju jednoličnim tonom. Čitajući pjesmice na kartama, potičemo spontano učenje i zapamćivanje, a osim toga u učenje unosimo i zabavu!

Osim pjesmice, uz broj 27 nalazi se i ilustracija magarca! Ilustracije su vrlo bitne, pogotovo kada se radi o učenju matematike. Objašnjenje leži u činjenici da se lakše pamte konkretni (stol, kuća, pas) nego apstraktni (nada, sreća, mržnja) pojmovi jer si konkretne pojmove možemo vizualno predočiti. Kada nam netko kaže npr. stol, možemo si vrlo jednostavno zamisliti što je stol. Kada nam netko kaže npr. devet, ne možemo si zamisliti što je broj devet. Brojevi su sami po sebi apstraktni i to je jedan od razloga zbog čega je matematika često najteži predmet. Ali ako uz broj vežemo nešto što si možemo predočiti, problem nestaje. Nakon nekoliko krugova, broj devet moći ćemo si predočiti, a uz pomoć šarenih ilustracija i veselih pjesmica i dijete i vi bit ćete zadovoljni naučenom tablicom množenja, ali i vremenom koje ste proveli u igri.